Αγαπητοί συνάδελφοι,
σε συνέχεια πολλών συζητήσεων και αμφιβολιών σχετικά με την αποχή από
την αξιολόγηση θέλω να θέσω υπόψη σας μερικές από τις διατάξεις του
Ν.4369/2016 που όπως έχει επισημανθεί και από την συνημμένη ανακοίνωση
του συλλόγου της 26/6/2017 είναι λίαν επιεικώς απαράδεκτες:
1. Ενσωματώνει την περιβόητη «συνέντευξη», η οποία μάλιστα μοριοδοτείται
το ανώτερο με 1.000 μόρια, ισοσκελίζοντας σε αξία την μοριοδότηση των
τυπικών προσόντων. Για να πιάσει ένας εργαζόμενος το ανώτερο όριο μορίων
(1.000) λόγω τυπικών προσόντων, θα σπουδάζει 35-38 χρόνια (Π.Ε.,
μεταπτυχιακό, διδακτορικό) με την προϋπόθεση επιπλέον πως θα είναι
αριστούχος, ενώ άλλος συνάδελφος με μια συνέντευξη με «ευνοϊκές
συνθήκες» θα μπορεί να υπερκεράσει τα αυξημένα τυπικά προσόντα.
2. Δεν προβλέπεται σε κανένα όργανο επιλογής για θέσεις ευθύνης
(Ε.Ι.Σ.Ε.Π. και Σ.Ε.Π.) συμμετοχή είτε των φορέων της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης είτε των εργαζομένων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως
γινόταν έως σήμερα.
3. Η κλιμάκωση της μοριοδότησης σκανδαλωδώς «μειώνει» τους έχοντες
τυπικών προσόντων. Για παράδειγμα μοριοδοτείται η πιστοποιημένη από το
Ε.Κ.Δ.Δ.Α. επιμόρφωση ανά σεμινάριο με 10 μόρια, τη στιγμή που η άριστη
γνώση ξένης γλώσσας μοριοδοτείται με 40 μόρια, η πολύ καλή με 30 μόρια
και η καλή με 10 μόρια. Δηλαδή, με την παρακολούθηση τεσσάρων (4)
τριήμερων σεμιναρίων ισοσκελίζει κάποιος την άριστη γνώση ξένης γλώσσας,
με τρία (3) σεμινάρια ισοσκελίζει την πολύ καλή γνώση ξένης γλώσσας και
με ένα (1) σεμινάριο ισοσκελίζει την καλή γνώση ξένης γλώσσας. Είναι
τουλάχιστον απαράδεκτη και μη αποδεκτή η πρόθεση του Νομοθέτη για
υποβάθμιση των ουσιαστικών-τυπικών προσόντων ενός εργαζόμενου.
4. Με το προτεινόμενο Βαθμολόγιο έχουν το δικαίωμα να συμμετάσχουν στις
κρίσεις Προϊσταμένων οι εργαζόμενοι με τον προβλεπόμενο βαθμό αλλά και
εκείνοι που δεν έχουν τον απαιτούμενο βαθμό αλλά έχουν ασκήσει καθήκοντα
Προϊσταμένου σε αντίστοιχη θέση ευθύνης ακόμη και με απλή ανάθεση. Θα
έπρεπε να προβλέπεται η άσκηση καθηκόντων σε θέσεις ευθύνης μόνο μετά
από ουσιαστική κρίση του αρμόδιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου και όχι με την
διαδικασία της ανάθεσης που κατά συνήθη πρακτική επιδιώκουν οι αιρετοί
της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
5. Δεν προσδιορίζεται ο όρος «πλημμελής άσκηση των καθηκόντων» ως
σοβαρός λόγος πρόωρης λήξης της θητείας Προϊσταμένου και πως αυτό θα
πιστοποιείται.
6. Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο να υφίσταται αυξημένη μοριοδότηση για
την προϋπηρεσία που θα αναγνωριστεί από τον Ιδιωτικό Τομέα έναντι της
προϋπηρεσίας στον ίδιο φορέα ή σε άλλο φορέα του Δημοσίου.
Δείτε περισσότερα και στη συνημμένη ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ, στην οποία
τονίζεται επίσης ότι ΌΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΥΜΜΕΝΟΙ από την ΑΔΕΔΥ για τη
συμμετοχή μας στην απεργια – αποχή από την αξιολόγηση η οποία είναι
απολύτως νόμιμη και δεν υπάρχει ΚΑΜΙΑ περίπτωση πειθαρχικής συνέπειας
για τους εργαζόμενους που συμμετέχουν. Να σας θυμίσω επίσης ότι την ίδια
μορφή αγώνα είχαμε ακολουθήσει με ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ στην περίπτωση της
αξιολόγησης με ποσοστά του νόμου Μητσοτάκη.
**************************************************************************
ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΕΝΤΥΠΑ ΤΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΡΟΔΙΩΝ
**************************************************************************
Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς,
Βασίλης Μωραΐτης
Μέλος του ΔΣ του Συλλογου
Υπαλληλων Δήμου Ροδίων